Ingame spilmekanikker

På denne side samler vi de ingame spilmekanikker, som kommer til at hjælpe med at få spillet til at flyde.
BEMÆRK: Vi har også nogle flere mekanikker, som er med til at skabe sikkerhed og tryghed under scenariet. Dem finder du under siden der hedder: SIKKERHED.

Ingame alkohol:
Til dette scenarie symboliseres ingame alkohol af blå frugtfarve blandet i en væske. (Det er ikke tilladt at drikke offgame rigtig alkohol til scenariet.)
Drikker man ingame alkolhol, spiller man på at man bliver fuld. 
Har man lyst til at symbolisere noget “stækere” og mere hårdtslående alkohol, så kan man f.eks. bruge stærkt opblandet saft, eller ingefærshots eller lignende med blå farve i.
Man står selv for at skaffe blå frugtfarve og blande sit ingame alkohol.
(Vær obs. på allergier, og lad være med at blande klamme/mærkelige ting, uden at give folk et lille headsup.)

Ingame magiske stoffer og drikke:
Almindelige stoffer er ikke en ting vi bruger i vores ingame fiktion på skolen. Man må godt snakke om dem, eller referere, men vi ønsker ikke at der noge af skolens elever der har et misbrug eller dealer med ting der kunne betegnes som rigtige stoffer. 
Til gengæld findes der i den magiske verden en stor variation af magiske stoffer og drikke. Disse stoffer skal som regel opblandes i væske for at virke. (Ingame alkohol er fint at blande i.)
Magiske stoffer og drikke symboliseres ved brug af spiseligt glimmer/shimmer, blandet i en væske. 
Indtager man ingame magiske stoffer eller drikke, vælger man selv hvordan man spiller effekten. Typiske vil effekten være at man bliver mere glad og får mere energi, men også crasher hårdere bagefter.
Den der dealer den magiske stof eller drik, kan også narrarate lidt om hvad magien gør. F.eks.: “Jah altså, når jeg har drukket det, plejer jeg at blive vildt festlig, men man skal passe på med ikke at blive vred, da alle følelser føles større.” – Det er stadig indtageren der vælger hvordan det virker, men det giver dem måske en bedre idé om en ca. effekt. 
Man står selv for at skaffe spiseligt glimmer, og blande sine ingame stoffer eller drikke.

Rød, gul, grøn – en teknik til skriftlige og praktiske opgaver:
Til scenariet kommer vi til at benytte os af en: Rød, gul grøn – farveteknik, for at symbolisere det niveau man mener ens karakter ligger på.
Det kommer til at foregå på den måde at man underskriver sit INGAME navn i en af de tre farver, for at vise hvor man mener eller gerne vil have at ens karakter har klaret sig i en skriftlig eller praktisk opgave. Det vil sige at man ikke behøver have offgame viden for at kunne komunikere at man har klaret sig godt eller dårligt i et projekt. Man vælger selv som offgame person hvor god ens karakter har været til at tegne en ritualcirkel, eller skrive en skriftlig rapport. 
Farverne betyder følgende: 
Rød: Du har klaret dig virkelig dårligt.
Gul: Du har klaret dig normalt/middel.
Grøn: Du har klaret dig virkelig godt. 
Der vil være farvede blyanter eller kuglepenne til stede til de ting der kræver “skriftlig” bedømmelse. 

Stå op/sidde ned – en teknik til mundtlige svar i undervisningen:
Til scenariet kommer der til at være undervisning. Til undervisningen kan man benytte sig af denne metateknik når man vil sige noget, eller når man skal svare på en lærers spørgsmål:
Stå op – Hvis din karakter siger noget der er klogt, fornuftigt eller generelt er noget godt, som læreren skal bifalde og tage positivt imod, så rejser man sig, og står op mens man siger det.
Sidde ned – Hvis din karakter siger noget der provokerende, dumt, eller generelt ukorret, som læreren skal rynke på brynene af, og tage negativt imod, så bliver man siddende mens man taler.

Man bestemmer derfor selv om man offgame mener at ens karakter ved noget om et emne, eller om de skal have ros eller et negativt nik fra underviseren. Når man taler, er der ingen middelvej, man kan kun få positiv eller negativ respons. Man kan sagtens krydrer måden at gøre det på ved f.eks. tøvende rejse sig op, rejse sig mega hurtigt, se ud som om man rejser sig og så blive siddende alligevel, eller virke ligeglad og kigge ud af vinduet mens man sidder og taler. Det er ikke meningen at man skal kommentere på om folk står op eller sidder ned som en fysisk ting, men mere hvilken reaktion de skal have for deres ord. Vi opfordre til at man som medspiller, spiller hinanden op på det der bliver sagt. Er der en der står op, så nikker man måske anerkendende, eller siger til dem efter undervisningen at det var fedt det de sgade i timen. Og ligeså hvis der er en der sidder ned og siger noget mega provokerende, så skjuler man måske et grin bag sin hånd, eller sender en note til personen om at det de lige sagde var ret vildt. 

Flere mekanikker kommer senere!